Höstens Yoga och Livesändning

Jag gillar framförhållning. Så nu är det bokat de lördagar jag kommer hålla Yinyoga och meditation ute på Östanskär.

Terminen börjar med heldagen med Malin Bonde den 18/8, Relax & Renew. Hoppas ni vill komma och anmäler er så snart som möjligt för att vara garanterad plats, men senast den 31 juli.

I september blir det tyvärr uppehåll då jag ska göra lite annat (ska tävla i cykel och löpning). Men sedan blir det 3 lördagar, 6/10 , 24/11 och 15/12, samtliga tillfällen kl 9.00-12.00.

Temat för hösten kommer blir Heart and Mind. Fokus på hjärta – din inre glöd, mindfulness och mental träning. Mer info kommer i augusti. Men boka in dessa datum. Jag kommer ha en röd tråd för dessa gånger och för er som vill kommer jag denna gång ha ett paketpris. Pris per gång är 250 kr och då ingår som vanligt fika. Betalar men för alla tre tillfällena som en kurs så får man lite rabatt och då betalar man 600 kr. Vill du ha kvitto och få friskvårdsbidrag så är det bara att säga till (oavsett om du kommer en gång eller alla tre).  Mer info kommer i augusti och då kommer jag att lägga upp evenemang på Facebook för varje tillfälle. Men anmälan görs som vanligt till mig på 01hanna@hotmail.se.

Jag funderar på att nu under sommaren göra några livesändningar på Facebook med korta yinyogaklasser på ca 15-20 min. Om det finns önskemål om detta. Kan man inte vara med när jag sänder live så kommer jag låta filmen ligga kvar en vecka. Vad tror ni? Vill ni detta? Eller finns det överflöd redan där ute på nätet? Kommentera gärna om ni vill ha livesändningar från mig. Vad ni vill ha, yinyoga, meditation, lite tankar och inspiration, typ korta föredrag, annat? Kom med önskemål 🙂

Förutom yoga på Östanskär kommer jag förstås ha yinyoga på Ego Storgatan som vanligt varje söndag kl 17.05. Det kommer blir en härlig höst.

Glöm inte att följa mig på Facebook och Instagram för daglig inspiration. Och också se lite av mitt andra stora intresse (förutom hälsa och yoga), att måla och skapa. Är det någon målning ni känner lite mer för så kan den få komma hem till er. Jag säljer målningarna där hela överskottet går till välgörenhet. En ny hemsida är på G där mina alster kommer att ligga. Men tills dess så kolla in min Instagram.

img_8974

Vill Du har PT-yoga (coachning inom hälsa och välbefinnande), eller att jag kommer till din arbetsplats eller idrottslag tveka inte att höra av dig till mig.

Med det önskar jag er alla en riktigt glad midsommar! 🌸💖

Varmaste

Hanna ❤️

Annonser

Relax & Renew

relax2

Sommar och semester. Då kan jag i lugn och ro sitta förbereda workshopen i strasshantering, mental träning, yinyoga och mindfullnes, som jag tillsammans med Malin Bonde, NIMA- hälsoutveckling, kommer hålla ute på Östanskär den 18/8. En dag fylld med inspiration, trygghet och glädje. En dag för alla där inga förkunskaper behövs. En dag att bara boosta sig själv. Så tveka inte in och anmäl er till mig senast 31 juli. Det kommer bli magiskt. 🙏

Mer info om dagen hittar ni här, Relax and Renew.

Har ni frågor bara hör av er till mig.

Varmaste Hanna ❤️🌸

Mellanrum

(Bilder lånade av Sofia Holger)

I lördags var det sista gången för denna termin ute på Östanskär och jag känner en sådan tacksamhet! Det är en underbar känsla att få guida er genom ett yinyoga pass. Det är något väldigt fint med det. Jag hoppas ni alla har haft en härlig termin oavsett om ni bara varit med en gång eller alla fem.

Nästa gång jag har yoga i Östanskär är en workshop tillsammans med Malin Bonde, NIMA Hälsoutveckling, den 18/8. Det kommer bli en helt fantastiskt dag med stresshantering, mental träning, yinyoga och mindfulness. Dagen kommer varvas med föreläsningar, övningar och yinyoga samt verktyg att ta med er hem. Ett perfekt sätt att boosta inför hösten och kommande äventyr. Så in och anmäl er! Senast 31/7. Jag kommer sedan fortsätta under hösten med yoga en gång i månaden (3-4 tillfällen) som jag brukar.

Som vanlig ska ni förstås få klassen och lite av de ord jag delade med mig av. Så håll tillgodo, inspireras och kopiera.

Heart & compassion – Mellanrum

Intention:

Hela våren har intention varit Kärlek och Medkänsla, till andra men i första hand till Dig själv. Att bara få ge Dig själv kärlek och värme. Vänlighet och omtanke. I lördags hade vi lite extra fokus på stillhet. Ombonat. Varmt. Mjukt. Varsamt. Som en kokong av stillhet.

”Ibland så skönt att bara få vara. Utan krav. Utan mål. Bara flyta med. Upp och ned. Känna tyngdlöshet. Känna lätthet. Stillhet. Ro.” //ord By Hanna

Klassen (ca 2 timmar ):

  1. Sittande meditation. Fokus Andningen.
  2. Sittande fjäril.
  3. Trollslända.
  4. Liggande fjäril.
  5. Happy baby
  6. Rebound på rygg
  7. Sfinx.
  8. Draken. Hö+ vö
  9. Liggande svan Hö + vä
  10. Rebound i Barnet.
  11. Halv knut med twist + framåt. Hö + vä
  12. Halv hund/Melted heart
  13. Rebound på mage
  14. Twist på rygg
  15. Stilla vila med kroppsscanning.

Dikter/texter jag läste under klassen:

  • Sommar, ur kommande boken ”Ord för dagen – 365 texter för styrka och sinnesro” av Sofia Sivertsdotter,
  • Jag läste några rader ut boken ”Tillitens väg” av Sofia Sivertsdotter.
  • Tillsammans utrotar ensam och Det Lilla är det Stora, ur boken Strimmor av Ljus, Sofia Sivertsdotter.

Lite av mina ord under klassen

I mellanrummet får du en chans till återhämtning mentalt. En tystnad. En stillhet. Ett lugn. Här och nu. Det enda som egentligen finns. Gårdagens händelser kan du inte göra något åt. Morgondagens kan vi bara fantisera om. Imorgon har ännu inte hänt. Igår är passé. Inget av det finns mer än i våra tankar. Som minnen och drömmar. Livet är här och nu. Försök att så ofta som möjligt i din vardag att uppleva saker i nuet. Med dina fem sinnen. Att dofta. Att se. Att känna. Att lyssna. Att smaka. Istället för att analysera med dina tankar. Att vara här och nu. Att känna stillheten mellan tankarna. Att få mental återhämtning.

I mellanrummet får du också en chans att få en paus mellan tanke och agerande. Mellan stimuli och respons. En chans att agera medvetet och inte bara impulsivt eller omedvetet. En chans att agera med syfte och värde. Utifrån dina värderingar och mål. Att på mattan öva på att få mellanrummet. Känna stillheten. Iaktta en stimuli/tanke att röra sig. Motstå rörelsen. Stanna upp. Känna stillheten. Känna in behovet. Agera medvetet.

”I mellanrummet råder stillhet och tystnad. Ibland så skönt. Harmoni och lycka. Ibland så mörkt. Kaos och sorg. I mellanrummet tystnar tankarna och känslorna gror. I mellanrummet får du vila och paus. I mellanrummet landar du” // Ord By Hanna

Med det önskar jag er en riktig skön sommar och så hoppas jag att vi ses i augusti.

Varmaste Hanna ❤️☀️🌸🙏🏻